Show simple item record

dc.contributor.advisorJessen, Jacob
dc.contributor.advisorMurray-Leslie, Alex
dc.contributor.authorAdive, Symin
dc.date.accessioned2024-06-28T17:19:59Z
dc.date.available2024-06-28T17:19:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187263196:122823002
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136712
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstract"How To Make Friends In The Water (When Both The Water and The People Can Drown You)" involverer en serie interaktive vann-/strandbaserte installasjoner og en morsom, absurdistisk pedagogisk video om hvordan man kan overleve en fremtid der det er bare et hav og ingen land. Bortsett fra at videoen selvfølgelig ikke handler om å lære å svømme så mye som de mentale og miljømessige blokkeringene som hindrer oss i å koble oss sammen og trives "i vannet", spesielt hvis du ikke ble lært å "svømme" ” når de er unge. Både installasjonene og kortfilmen vil be publikum om å figurativt og bokstavelig talt hoppe inn og stille spørsmål ved deres egen tilnærming til å leve så vel som tilknytningshierarkiene, som ofte setter platoniske forbindelser langt under romantiske og familiære. Videoen, som er inspirert av utdanningsfilmer fra 1940-tallet fra USA, vil følge reisen til Susie mens hun prøver å lære om både menneskene og vannet som omgir henne. Interaktive elementer vil inkludere en strandforslagsstasjon hvor besøkende kan spørre hverandre "Will You Be My Friend?", så kan de ha en konsultasjon med The Friendship Lawyer som de kan lage en vennskapskontrakt med, og til slutt kan de komme seg frem til "Sands of Time: Reflection Hour" hvor de kan tenke på hvor mye tid de uansett har til hele denne vennskapsgreien. Utover spillene og lekne, vintage finér, handler dette prosjektet i kjernen om konsekvensene av å ikke bli ordentlig sosialisert i et trygt, kjærlig miljø, de misadaptive mestringsmekanismene vi lærer underveis, og vanskelighetene med å måtte lære deg selv ferdigheter som en voksen som du skulle lære som barn.
dc.description.abstract“How To Make Friends In The Water (When Both The Water and The People Can Drown You)" involves a series of interactive water/beach-based installations and a fun-ish, absurdist educational video on how to survive a future where there is only an ocean and no land. Except, of course, the video is not about learning to swim so much as the mental and environmental blocks that keep us from connecting and thriving "in the water" especially if you weren’t taught to “swim” when young. Both the installations and the short film will ask audiences to figuratively and literally jump in and question their own approach to living as well as the hierarchies of connection, which often puts platonic connections far below romantic and familial ones. The video, which is inspired by 1940s educational films from the U.S., will follow the journey of Susie as she tries to learn about both the people and the water that surrounds her. Interactive elements will include a beach proposal station where visitors can ask each other “Will You Be My Friend?”, then they can have a consultation with The Friendship Lawyer with whom they can draw up a friendship contract, and finally they can make their way to the “Sands of Time: Reflection Hour” where they can contemplate how much time they have for this whole friendship thing anyway. Beyond the games and playful, vintage veneer, this project is at it core about the repercussions of not being properly socialized in a safe, loving environment, the maladaptive coping mechanisms we learn along the way, and the difficulties of having to teach yourself skills as an adult that you were supposed to learn as a child.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleHow To Make Friends In The Water (When Both The Water and The Friends Can Drown You)
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record