Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKeiserås, Angelee Elisabeth
dc.contributor.authorEvensen, Burcu
dc.date.accessioned2024-06-27T17:21:14Z
dc.date.available2024-06-27T17:21:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187581186:95123791
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136382
dc.description.abstractDigitalisering har ikke bare endret måten vi kommuniserer, lærer og underholder oss på, men det har også åpnet opp en verden av muligheter for barn og unge. Likevel er det viktig å erkjenne at denne digitale tilstedeværelsen ikke er uten risiko. Digitale seksuelle krenkelser er et økende samfunnsproblem. Antallet av nettrelaterte overgrepssaker øker stadig. Hvem har ansvaret for å beskytte barn i den digitale verden? I denne bacheloroppgaven har jeg gått i dybden av hvordan digitale seksuelle krenkelser forebygges. For å besvare dette spørsmålet, har jeg benyttet meg av den utviklingsøkologiske teorien som kan gi et grunnlag for å vise sammenhengene mellom ulike samfunnsnivåer. I tillegg har jeg presenterte kunnskap om digitale seksuelle overgrep mot barn og unge. Oppgaven belyser forebyggende aspekter som finnes på ulike samfunnsnivåer, samt kompetansen som ligger hos ulike aktører.
dc.description.abstractDigitalization has not only changed the way we communicate, learn and entertain ourselves, but it has also opened up a world of possibilities for children and young people. Nevertheless, it is important to recognize that this digital presence is not without risks. Digital sexual offenses are a growing social problem. The number of internet-related abuse cases is constantly increasing. Who is responsible for protecting children in the digital world? In this bachelor's thesis, I have gone in-depth into how digital sexual offenses are prevented. To answer this question, I have made use of the developmental ecology theory which can provide a basis for showing the connections between different levels of society. In addition, I have presented knowledge about digital sexual abuse against children and young people. The assignment sheds light on preventive aspects that exist at various levels of society, as well as the expertise that lies with various actors.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan forebygges digitale seksuelle overgrep?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel