Sosiale mediers påvirkningskraft på artister i musikkbransjen
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3136375Utgivelsesdato
2024Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Den stadig økende digitaliseringen av verden har gjort avtrykk i de fleste sektorene isamfunnet. Sosiale medieplattformer har revolusjonert hvordan mennesker behandler informasjon, og måten vi kommuniserer på. Ved å understreke viktigheten av sosiale medieplattformer i musikkbransjen, er denne oppgaven et godt eksempel på hvordan digitaliseringen former musikkverden. Oppgaven tar for seg dybdeintervjuer av fire utøvende musikere, der jeg undersøker innflytelsen sosiale medier har på hverdagen deres, med vekt påplateselskapenes rolle i den digitaliserte musikkbransjen, markedsføring, identitetsbygging og personlig merkevarebygging. The ever-increasing digitization of the world has left its mark on most sectors of society. Social media platforms have revolutionized how people process information and the way we communicate. By emphasizing the importance of social media platforms in the music industry, this task is a prime example of how digitization shapes the music world. The task involves in-depth interviews with four performing musicians, examining the influence social media has on their daily lives, with a focus on the role of record labels in the digitized music industry, marketing, identity formation, and personal branding.