Show simple item record

dc.contributor.advisorBekken, R, Gunn
dc.contributor.authorHeed, Henrik
dc.date.accessioned2024-06-27T17:21:01Z
dc.date.available2024-06-27T17:21:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187575625:130822871
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136373
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven er en analyse av merkers bruk av ambassaører i ski industrien, og ser på hvordan merker bruker influensere eller ambassadører for å skape og dele merkevarebyggende og lojalitetsforsterkende innhold på sosiale medier. Oppgaven inkluderer en undersøkelse av ulike relevante teorier og litteratur, som tar for seg viktige aspekter som for eksempel algoritmer, reklamering gjennom influensere og bruken av ulike sosiale medie plattformer. I tillegg til dette bruker oppgaven empiriske analyser i form av innholdsanalyser basert på merkers og ambassadørers sosiale medie kanaler. Oppgaven fremhevet de viktigste faktorene for å optimalisere en slik prosess gjennom å sammenligne teorien, med den empiriske dataen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleMerkevarebygging gjennom influensere på sosiale medier
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record