Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLourme, Nadège
dc.contributor.authorHong, Anne Elise
dc.date.accessioned2024-06-27T17:20:56Z
dc.date.available2024-06-27T17:20:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187575625:93485768
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136367
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven utforsker motivasjonene bak kvinnelige leseres tiltrekning til Boys Love-sjangeren, med et spesielt fokus på "Semantic Error" av Angy. Boys Love, en sjanger opprinnelig fra Japan, fokuserer på romantiske og seksuelle forhold mellom menn og har opplevd økt popularitet blant kvinner både i Japan og internasjonalt. Gjennom litteraturstudie og analyse av "Semantic Error", undersøker oppgaven hvordan denne sjangeren tilbyr en alternativ fortellingsform som utfordrer konvensjonelle romantiske narrativ. Metoden for oppgaven inkluderer en gjennomgang av tidligere forskning knyttet til motivasjonene bak kvinnelige lesere av Boys Love-sjangeren. Ved å utforske "Semantic Error", en manwha innen Boys Love-sjangeren, presenteres konkrete eksempler som knytter seg til disse motivasjonene, inkludert utfordringen av tradisjonelle kjønnsnormer og utforskningen av karakterenes identitet og seksuelle orientering. Gjennom bruk av ulike virkemidler som fargebruk og symboler, skaper "Semantic Error" en atmosfære som appellerer til lesere som søker eskapisme uten å være seksuelt eksplisitt.
dc.description.abstractThis bachelor's thesis explores the motivations behind female readers' attraction to the Boys Love genre, with a special focus on "Semantic Error" by Angy. Boys Love, a genre originating from Japan, focuses on romantic and sexual relationships between men and has experienced increased popularity among women both in Japan and internationally. Through literature review and analysis of "Semantic Error," the thesis examines how this genre offers an alternative narrative form that challenges conventional romantic narratives. The methodology of the thesis includes a review of previous research related to the motivations behind female readers of the Boys Love genre. By exploring "Semantic Error," a manwha within the Boys Love genre, concrete examples are presented that relate to these motivations, including the challenge of traditional gender norms and the exploration of characters' identity and sexual orientation. Through the use of various techniques such as color usage and symbols, "Semantic Error" creates an atmosphere that appeals to readers seeking escapism without being sexually explicit.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleKvinnelige lesere og Boys Love: En analyse av “Semantic Error” og kvinners konsum av Boys Love sjangeren.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel