Show simple item record

dc.contributor.advisorVestberg, Nina Lager
dc.contributor.authorHoland, Andrine Loe
dc.date.accessioned2024-06-27T17:20:53Z
dc.date.available2024-06-27T17:20:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187575625:130827871
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136364
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne artikkelen utforsker hvordan Red Bull har tilpasset seg det skiftende medielandskapet ved å omfavne sosiale medier som en sentral del av markedsføringen sin. Den ser nærmere på hvordan de har unngått tradisjonelle massereklamekampanjer og satset på utradisjonelle tilnærminger som geriljamarkedsføring og anti-merkevarebygging. Videre funn i artikkelen viser at dette har bidratt til å bygge et unikt image og nå en yngre og mer eventyrlysten målgruppe. I artikkelen ser vi også nærmere på hvordan Red Bull har omfavnet nye medier og sosiale plattformer som YouTube, Instagram, Facebook, TikTok og YouTube Shorts, og skapt engasjement gjennom arrangementer, konkurranser og ekstreme stunts. Tilslutt konkluderes det blant annet med at denne tilpasningen har bidratt til å opprettholde deres relevans og styrke deres posisjon i markedet.
dc.description.abstractThis article explores how Red Bull has adapted to the shifting media landscape by embracing social media as a central part of its marketing. It examines how they have avoided traditional mass advertising campaigns and instead focused on unconventional approaches like guerrilla marketing and anti-branding. Further findings in the article show that this has helped to build a unique image and reach a younger and more adventurous audience. The article also looks at how Red Bull has embraced new media and social platforms such as YouTube, Instagram, Facebook, TikTok, and YouTube Shorts, creating engagement through events, competitions, and extreme stunts. Finally, it concludes that this adaptation has helped to maintain their relevance and strengthen their position in the market.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleRed bull som merkevare i et skiftende medielandskap: Hvordan har Red Bull brukt sosiale medier for å tilpasse seg den digitale tidsalderen, og hvilken effekt har dette hatt på deres merkevare og markedsposisjon?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record