Show simple item record

dc.contributor.advisorFrantzen, Vegard M.
dc.contributor.authorGilbert, Kaja Vegarddatter
dc.date.accessioned2024-06-27T17:20:39Z
dc.date.available2024-06-27T17:20:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187575625:130894802
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136352
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven viser hvordan mobiltelefonen kan brukes som en digital læringsressurs for å utvikle digitale ferdigheter. Oppgaven drøfter basert på tidligere forskning og litteratur hvordan mobilen kan brukes sosialt og faglig for å utvikle digitale ferdigheter. Oppgavens mål er å svare på problemstillingen "Hvordan kan mobiltelefonen fungere som en digital læringsressurs for både faglig og sosial mobilbruk?" De temaene som blir drøftet er blant annet mobbing og identitets danning, mobilforbud og både sosial og faglig mobilbruk. Undersøkelser viser at mobilen og sosiale media kan føre til dårligere selvbilde og flere blir utsatt for digital mobbing. Digitale læringsressurser er viktige hjelpemiddel for å klare å utvikle digitale ferdigheter, noe som kommer fram i oppgaven. Mobilforbudet er omtalt for å sette lys på at hånderingskompetanse er viktig for å lære barn og unge å håndtere internett og de riskikoene det medfører, istedenfor å innføre mobilforbud.
dc.description.abstractThis bachelor thesis shows how the smart phone can be used as an digital learning resource to improve our digital skills. Based on earlier science and litterature, the assignment discuss how the smart phone can be used both social and theoretically to develop digital skills. This assignments goal is to answer the research question "How can the smart phone work as an digital learning resource for both social and theoretically mobile use". The topics that are discussed is bullying and identity formation, smart phone ban and both social and theoretically use. Science shows that the smart phone and social media can lead to bad self image and many are being bullied online. Digital learning resources are an important tool for developing digital skills, which will be discussed in the assignment. The mobile ban is mentioned to highlight the importance of learning children to manage the internet and all its risks, instead of banning it.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleMobiltelefon som læringsplattform for å utvikle digitale ferdigheter
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record