Spillglede og tilfredshet i Counter-Strike 2.
Abstract
Denne bacheloroppgaven undersøker hvordan spillere opplever nytelse og tilfredsstillelse i Counter-Strike 2 (CS2), og hvilke faktorer som bidrar mest til denne opplevelsen. Målet er å identifisere og øke kunnskap rundt de ulike dimensjonene av nytelse som spillere opplever når de spiller CS2. Dette kan dermed gi innsikt som kan være nyttig for spillutvikling og spillforskning. Det er gjort en analyse og diskusjon av spillet rettet opp mot Green og Brocks transportasjonsteori, Csikszentmihalyis flow state theory, og Katz og Blumler sin uses and gratification theory. This bachelor thesis explores how players experience pleasure and satisfaction in Counter-Strike 2 (CS2), and which factors contribute most to this experience. The aim is to identify and enhance understanding of the various dimensions of pleasure that players experience when playing CS2. This may provide insight that can be useful for game development and game research. The game has been discussed in relation to Green and Brock’s transportation theory, Csikszentmihalyi’s flow state theory, and Katz and Blumler’s uses and gratification theory.