Show simple item record

dc.contributor.advisorAalberg, Toril
dc.contributor.authorNilsen, Sofie
dc.date.accessioned2024-06-27T17:20:26Z
dc.date.available2024-06-27T17:20:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187575625:131037851
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136341
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI dag bruker både unge og eldre sosiale medier på langt flere måter enn til underholdning. Vi henter stadig mer informasjon og kunnskap fra sosiale medier, og media har dermed et ansvar for å informere om riktig og relevante tema. Denne oppgaven forsøker å finne en forklaring, eller et svar på hvordan norsk presse tilpasser sin fremstilling av nyheter på bakgrunn av plattformen det publiseres på. Nettstedet og Snapchat-kanalen til VG og NRK er brukt i en kvantitativ innholdsanalyse for å finne svar på oppgavens problemstilling.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleNyhetsformidling på sosiale medier og nettested: En Kvantitativ Studdie NRK og VG sin framstilling av nyheter på nettsted vs. på Snapchat
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record