Show simple item record

dc.contributor.authorSjøen, Martin Meggele
dc.date.accessioned2023-12-15T12:53:53Z
dc.date.available2023-12-15T12:53:53Z
dc.date.created2023-03-01T08:42:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2023, 107 (1), 15-26.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3107799
dc.description.abstractNorge har læreplanfestet at skolen skal bidra til å forebygge terrorisme. Hva er bakgrunnen for denne reformendringen, og hva kan det innebære i praksis når elever og lærere forventes å bidra i innsatsen mot ekstreme voldsfenomen? I denne artikkelen problematiseres terrorforebygging i skolen. Samtidig rettes et utforskende blikk mot et lite studert tema som er forebygging av terrorfrykt gjennom demokratisk opplæring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHåndtering av terrorfrykt i skolen. Muligheter, forutsetninger og begrensingeren_US
dc.title.alternativeHåndtering av terrorfrykt i skolen. Muligheter, forutsetninger og begrensingeren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber15-26en_US
dc.source.volume107en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.18261/npt.107.1.3
dc.identifier.cristin2130347
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal