Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFinne, Håkon
dc.contributor.authorLervåg, Lone-Eirin
dc.contributor.authorRamstad, Lone Sletbakk
dc.contributor.authorWelde, Morten
dc.date.accessioned2023-12-15T12:45:00Z
dc.date.available2023-12-15T12:45:00Z
dc.date.created2023-11-17T16:15:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-14-07906-7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3107790
dc.description.abstractRapporten presenterer et rammeverk for en modell for evaluering av arbeid med planlegging og bygging av vegstrekninger, og anvisninger for hvordan modellen kan brukes før, under og etter gjennomføring av slike vegprosjekter, anvendt på hele prosjektet eller deler av det. Modellens seks evalueringskriterier (effektivitet i prosjektgjennomføring, realisering av effekter, relevans, levedyktighet og samfunnsøkonomisk lønnsomhet) er hentet fra Concept-programmets modell for etterevaluering av store investeringsprosjekter un-der statens prosjektmodell. Et sentralt metodisk grep, i tillegg til vanlige effektstudier, er å teste prosjektets programteori (antakelser om hvorfor tiltaket skal nå sine resultat-, effekt- og samfunnsmål) og de dertil hørende endringsmekanismene (som ligger bak disse antakelsene) for å identifisere læringsmuligheter for fremtidig prosjektarbeid. Modellen legger også til rette for at læringspunktene enklere skal kunne implementeres i klientorganisasjonen. En kortfattet veileder er tilgjengelig separat.
dc.language.isonob
dc.publisherSINTEF Digital
dc.relation.ispartofSINTEF Rapport
dc.relation.ispartofseriesSINTEF Rapport
dc.titleEn modell for evaluering av arbeid med planlegging og bygging av vegstrekninger
dc.title.alternativeEn modell for evaluering av arbeid med planlegging og bygging av vegstrekninger
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber54
dc.source.issue2022:01207
dc.identifier.cristin2198281
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel