Barns deltakelse i familieråd
Bachelor thesis
Date
2020Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for sosialt arbeid [1409]
Description
Full text not available
Abstract
Hensikten med denne oppgaven er å se nærmere på barns deltakelse i familieråd. Oppgaven tar utgangspunkt i litteraturstudie som metode, og bygger på relevant litteratur og forskning. Det er også tatt utgangspunkt i samtaler med private personer meg egne erfaringer tilknyttet familieråd. Oppgavens problemstilling er:
Hvordan blir barns rett til deltakelse i egen barnevernssak ivaretatt i familieråd?
Selv om familierådsmodellen er et tiltak som bygger på brukermedvirkning, viser studier at dette likevel kan være utfordrende og mangelfullt. Det utforskes derfor også om rammene for barns deltakelse er gode nok. The purpose of this assignment is to look more closely at children's participation in Family Conference Group. The thesis uses literature study as a method, and is based on relevant literature and research. Conversations have also been conducted with private individuals with their own experiences related to Family Conference Group. The problem statement is:
How is children's right to participation in their own child welfare case safeguarded in Family Conference Group?
Although the Family Conference Group model is a measure based on user participation, studies show that this can still be challenging and deficient. Therefore, it is also explored whether the framework for children's participation is good enough.