Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBye, Lisa
dc.contributor.authorHedlund, Marianne
dc.contributor.authorWitsø, Aud Elisabeth
dc.date.accessioned2023-08-31T13:09:08Z
dc.date.available2023-08-31T13:09:08Z
dc.date.created2023-04-14T14:54:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNordisk välfärdsforskning | Nordic Welfare Research. 2023, 8 (1), 52-64.en_US
dc.identifier.issn2464-4161
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3086664
dc.description.abstractI denne studien undersøker vi hvordan studenter med usynlige funksjonsnedsettelser opplever digitale læringsformer under koronapandemien. Studien er en casestudie basert på intervjuer av studenter ved et stort norsk universitet samt observasjon. Resultatene viser at studentene kan oppleve at digitale læringsformer gir dårlige forutsetninger for læring. Andre opplever bedre tilpasset læring med digital undervisning sammenlignet med studiehverdagen på campus. Studien viser også at det sosiale aspektet er viktig for studentenes læring, og at digitale læringsformer kan virke hemmende på det sosiale. Konklusjonen er at studenter med funksjonsnedsettelser opplever både fordeler og ulemper ved digitale læringsformer, og at dette er avhengig av hver enkelt student samt type funksjonsnedsettelse. Dette kan påvirke disse studentenes oppfatning av digitale læringsformer som noe positivt eller negativt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherScandinavian University Pressen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEn casestudie av studenter med nedsatt funksjonsevne A case study on students with disabilitiesen_US
dc.title.alternativeA case study on students with disabilitiesen_US
dc.title.alternativeEn casestudie av studenter med nedsatt funksjonsevneen_US
dc.title.alternativeEn casestudie av studenter med nedsatt funksjonsevne A case study on students with disabilitiesen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber52-64en_US
dc.source.volume8en_US
dc.source.journalNordisk välfärdsforskning | Nordic Welfare Researchen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.18261/nwr.8.1.5
dc.identifier.cristin2140925
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal