dc.description.abstract | Denne forskinga undersøkte moglegheita for å syntetisere grøn metanol i lys av prognosene
som eit interessant e-drivstoff, ved å kombinere hydrogen og karbondioksid ved
hjelp av fornybare energikjelder. Dermed skulle tre nøkkel ytelsesindikatorar vurderast:
den justerte energikostnaden (LCOE), kostnaden for hydrogen per kg, og kostnaden for
metanol per tonn. Prosjektet sikta mot å optimalisere straumfordeling, med ei lagringsløysing
mellom kraftkilden og elektrolysørene. Dette stod i kjernen kvar sistnemnde styrte
produksjonen. Målet var å produsere så mykje - og så stabilt som mogleg. Dette vart
oppnådd til ein viss grad ved stegvis sensitivitetsanalyse og metodikk inspirert frå parallellprosessering
i produksjonsindustrien, saman med omsyn til teknologiske og økonomiske
aspekt og prognoser, for dei fastsette kasusstudiene i 2020 og 2030. Funna viste ein generell
trend med auka justert kraftbruk per kg H2, med omsyn til lagret straum, særleg
med høgare vindturbinkapasitet. Dette framheva den kritiske rolla til lagringsteknologi
i denne prosessen. Studien viste også at høgare rundtur-effektivitet og kostnadseffektive
lagringsløysingar forbetra systemytelsen betydeleg. Vidare vart kraftsal implementert for å
gjere systemet meir kostnadseffektivt og realistisk. Til slutt var LCOE verdiene i stor grad
på den nedre enden av typiske verdier, delvis på grunn av motverkande inntekter fra årlig
kraftsalg og frådrag av CO2 skatt, til tross for den enkle økonomiske modelleringa og store
usikkerheiter knytta til storeleiken på systemet. Følgelig påverka dette sjølvkostnadene
til hydrogen og den rå metanolprisen, noko som innebar store marginer til dei nåværande
handelsprisane. Til slutt presenterte denne studien eit lovande potensial for å produsere
grøn metanol frå fornybare energikjelder, og identifiserte fleire områder for vidare utvikling,
som å forbetre kraftfordelingsmodellen og inkorporere ulike fornybare energikjelder for
stabilitet. Forskinga gir både ein kreativ og ein periodisk tilnærming til den tradisjonelle
syntesen av metanol. | |
dc.description.abstract | This research investigated the feasibility of synthesizing green methanol in light of its
projections as an interesting e-fuel, by combining hydrogen and carbon dioxide by means of
renewable energy sources. Therefore, three key performance indicators were to be assessed:
the levelized cost of energy (LCOE), the cost of hydrogen per kg, and the cost of methanol
per tonne. The project aimed at optimizing power routing, where an intermittent storage
solution between the power source and the electrolyzers, was at the core of it and controlling
the output. Ultimately, the goal was to produce as much – and as stable as possible. This
was achieved to an extent by stage-wise sensitivity analysis with a methodology - inspired
by manufacturing industry technique called parallel processing, alongside considerations
for technological and economical aspects and projections, for the stipulated case studies
in 2020 and 2030. The findings revealed a general trend of an increased adjusted power
demand per kg of H2, accounting for power stored, with higher wind turbine capacity.
This highlighted the critical role of storage technology in this process. The study also
indicated that higher round-trip efficiency and cost-effective storage solutions improved
system performance considerably. Moreover, power sales were introduced to make the
system more cost effective and realistic. In the end, LCOE values were at large on the
lower end of typical values, partially due to offsetting revenues from annual power sales
and the deduction of CO2 taxes, albeit notwithstanding the simple economical modeling
and great uncertainties with the large scale of the system. Consequently, impacting the
hydrogen self-costs and raw methanol prices, implying great margins to the current trading
prices. In conclusion, this study presented a promising potential to produce green methanol
as a renewable energy source, and identified several areas for further development, such as
improving the power routing model and incorporating multiple renewable energy sources
for stability. The research provides both a creative and a periodical approach of the
traditionally synthesizing of methanol. | |