Show simple item record

dc.contributor.advisorRingrose, Priscilla
dc.contributor.advisorBolsø, Agnes
dc.contributor.authorHopen, Gustav
dc.date.accessioned2023-07-11T17:28:22Z
dc.date.available2023-07-11T17:28:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:78640433:11556187
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3078045
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractOrd som «homo», «gay», «hore» og «bitch» har i de siste årene ofte blitt omtalt som blant de vanligste ordene brukt som skjellsord i norsk skole. Tematikken for oppgaven er bruken av denne typen «seksualisert name-calling». Prosjektet er basert på syv kvalitative forskningsintervjuer med syv forskjellige lærere. Lærere har en viktig rolle i å forme barn og ungdoms hverdag, og i denne masteroppgaven undersøker jeg bruken av seksualisert name-calling fra læreres perspektiv. Jeg gjennomfører en tematisk analyse for å fortolke mine intervjudata. Temaene jeg rapporterer om i min analyse er «betydning», «håndtering» og «dyktighet».
dc.description.abstractWords like «homo», «gay», «hore» and «bitch» are often spoken of as the most common smear words in the Norwegian school. The topic of this thesis is the use of such «sexualized name-calling». The project is based around seven qualitative research interviews with seven different teachers. Teachers play an important role in forming the everyday lives of children and young adults, and in this master’s thesis I investigate the use of sexualized name-calling from the perspective of teachers. I conduct a thematic analysis to interpret my empirical data from interviews. The themes I report of in my analysis are “meaning”, “handling” and “proficiency”.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleBetydning, håndtering og dyktighet. Læreres erfaringer om seksualisert name-calling.
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record