Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVeileder: Hodne, Lasse
dc.contributor.advisorEkstern veileder: Kvarme, Øyvind Rongevær
dc.contributor.authorSunniva Aasen Holan
dc.date.accessioned2023-07-11T17:24:38Z
dc.date.available2023-07-11T17:24:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:137214781:47082495
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3077972
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne teksten omhandler et verk fra Hannah Ryggens tidligste del av kunstnerskapet, perioden før overgangen til det tekstile mediet. Kunstverket er et maleri og skiller seg derfor naturlig ut fra resten av Ryggens samlede billedvev. På grunn av mangel på forsknig og katalogisering, grunnet den patriarkalske tiden kunstneren levde i, er denne teksten en tolkning av hvordan dette maleriet alene kan representere Hannah Ryggen som kunstner.
dc.description.abstractThis text deals with a work from Hannah Ryggen's earliest part of her artistry, the period before the transition to the textile medium. The artwork is a painting and therefore naturally stands out from the rest of Ryggen's overall tapestry. Due to a lack of research and cataloguing, due to the patriarchal era in which the artist lived in, this text is an interpretation of how this painting alone could represent Hannah Ryggen as an artist.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleMysteriet maleren Hannah Ryggen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel