• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for IKT og realfag
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for IKT og realfag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Building a competitive Autonomous sea drone (ASD)

Ilstad, Marcus; Løken, Joakim Sander; Rottem, Jørgen
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:146719400:148629462.pdf (34.97Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3076963
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for IKT og realfag [523]
Abstract
Formålet med dette prosjektet er å bygge en Autonom Sjødrone (ASD) slik at den kan ta del i Autodrone,

en konkurranse i Horten.YOLOv8-algoritmen ble brukt til å trene en liten YOLO-modell, som deretter ble brukt til bøyedeteksjon.

Prosjektet produserte et ASD som er i stand til å oppdage bøyer, konvertere deteksjonene til GPS-posisjoner, og navigere basert på denne informasjonen. På grunn av problemer med ZED2-kameraets dybdeoppfatning, var ASDen ikke i stand til å utføre sine oppgaver på en pålitelig måte.

For å skape en ASD som er både mer effektiv og pålitelig enn tidligere design, er både det fysiske designet og elektriske designet helt omgjort fra de tidligere designene som ble gjort ved NTNU i Ålesund.
 
The purpose of this project is to build a capable ASD so that it can take part in the Autodrone

competition in Horten. Machine vision will be utilized in order to allow the ASD to successfully

navigate through the missions. The YOLOv8 algorithm was utilized to train a small YOLO model,

which was then used for buoy detection.

The project produced an autonomous surface vessel (ASD) that is able to detect buoys, convert

the detections to GPS locations, and navigate based on this information. Because of certain issues

with the ZED2-camera’s depth perception, the ASD was unable to perform its duties in a reliable

manner.

In order to create an ASD that is both more effective and reliable than previous designs, the ASD’s

physical design and electrical design were both completely rethought from the earlier designs done

at NTNU in Aalesund.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit