Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHøiland, Gry Cecilie Lunder
dc.contributor.authorSharifi, Adiba
dc.contributor.authorChristensen, Stian Holmegård
dc.contributor.authorGolabek, Dominika
dc.date.accessioned2023-07-06T17:20:12Z
dc.date.available2023-07-06T17:20:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:139560565:149500946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3076905
dc.description.abstractTemaet i denne Bacheloroppgaven er kommunikasjon under en endringsprosess. Verden er i stadig endring og for at bedrifter skal henge med, må de utføre endringer. Disse endringene må bli kommunisert på en eller annen måte, og vi vil påstå at alle bedrifter må kommunisere for å i det heltatt fungere. Teorigrunnlaget bygger på det grunnleggende innenfor endringsledelse og kommunikasjon. Samt så gå denne gjennom noe om organisasjonskultur og motivasjon. Videre så går oppgaven gjennom metoden som ble brukt, og så får vi presentert funnene fra de 5 intervjuene, for å så drøfte disse i lys av teorien. De mest interessante funnene er at informantene skilte seg i to grupper, når det gjelder opplevelsen av endringen og kommunikasjonen. Det fremgår også at det forrige ledelseskifte var med på å påvirke forholdene mellom ledelsen og operatørene. Selv om ledelsen var tydelig på at de kommuniserte gjennom flere kanaler, og hadde tatt tiltak for å bedre kommunikasjonen, var det splittet opplevelse av både kommunikasjonen og endringen. Studien har vist noen forhold som henger sammen med kommunikasjonsprosessen og endringsprosessen.
dc.description.abstractThe topic of this bachelor`s thesis is communication during a change process. The world is constantly changing, and for companies to keep up, they must implement changes. These changes need to be communicated in some way, and we argue that all companies need to communicate in order to function properly. The theoretical foundation is based on the fundamentals of change management and communication, as well as some aspects of organizational culture and motivation. Furthermore, the thesis discusses the methodology used and presents the finding form the five interviews, which are then discusses in light of the theory. The most interesting findings indicate that the informants can be divided into two groups when it comes to their perception of the change and the communications. It is also evident that the previous change in leadership had an impact on the relationship between the management and the operators. Despite the communication, there were differing experiences of both communication and the change. The study has revealed some factors that are related to the communication process and the change process.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleKommunikasjon i endringsprosessen – En case studie av omorganisering i en produksjonsbedrift
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel