• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvilken relevans har en emosjonsfokusert tilnærming når det gjelder å møte ungdommers opplevelser av sinne, skam og frykt på omsorgsinstitusjoner?

Hestmo, Liv-Jenny
Bachelor thesis
View/Open
no.ntnu:inspera:146306513:66922873.pdf (Locked)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3074959
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for sosialt arbeid [1622]
Abstract
I denne oppgaven har jeg drøftet relevansen en emosjonsfokusert tilnærming har for ungdommer som bor i omsorgsinstitusjoner når det gjelder deres opplevelser av sinne, frykt og skam. En emosjonsfokusert tilnærming kan inngå i fagsynet på institusjonen fordi det er virkelighetsnært i forhold til hverdagen til ungdommene som bor der. Alle har emosjoner og de kommer fram i mange ulike situasjoner ungdommene er oppe i.

Konklusjonen er at det er viktig å kunne en del om emosjoner når man arbeider på omsorgsinstitusjon. Sinne, skam og frykt er emosjoner som ungdommer kan kjenne på og som det er nyttig å kunne noe om når man skal hjelpe dem. En emosjonsfokusert tilnærming gir et grunnlag for å forstå ungdommene, se deres behov og hjelpe dem å håndtere livet på en god måte.
 
In this bachelor thesis I have discussed the relevance of using an emotion-focused approach in care institutions where youths live, and I have been looking specifically at the emotions aggression, shame and fear. An emotion-focused approach can be part of the professional view of the institution because it is close to reality to the everyday life of the youths who live there. Every one of them has emotions they show in many different situations they are in.

The conclusion is that it is important to know a lot about emotions when working in a care institution. Anger, shame and fear are emotions that youths can experience and that are useful to know about when helping them. Using an emotion-focused approach will provide a basis for understanding the youths, seeing their needs, and helping them handle life in a good way.
 
Description
Full text not available
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit