Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHanem, Guri
dc.contributor.authorMeinhard-Kjellstad, Lise
dc.date.accessioned2023-06-30T17:22:10Z
dc.date.available2023-06-30T17:22:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:137241235:93242044
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074938
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne teksten har gjennom en casestudie av den interaktive medieteknologien Muntiskogen undersøkt hvordan immersjonsprosessen i et medium med åpent narrativ foregår. Ved å gjennomføre en skjult observasjon av Muntiskogen innstallert på Prinsen Kino som en del av filmestivalen Kosmorama 2023, studeres brukeropplevelsen av mediet i forhold til om utviklerfirmaet når sitt mål om immersjon. Teksten undersøker hvordan et åpent narrativ påvirker en slik immersjonsprosess. Undersøkelsen presenterer funn som viser at et åpent narrativ både har styrkende og hemmende påvirkninger på brukernes immersjonsprosess.
dc.description.abstractThrough a case study of the interactive media technology Muntiskogen, this text has investigated how the process of immersion in a medium with an open narrative takes place. By conducting a covert observation of Muntiskogen installed at Prinsen Kino as part of the Kosmorama 2023 film estival, the user experience of the medium is studied in terms of whether Ablemagic achieves its goal of immersion. The text examines how an open narrative influences such a process of immersion. The study presents findings showing that an open narrative has both strengthening and inhibiting influences on the users' immersionprocess.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleImmersjon i medieteknologi med Åpent Narrativ
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel