Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBakøy, Eva
dc.contributor.authorSuchkova, Aleksandra
dc.date.accessioned2023-06-30T17:22:08Z
dc.date.available2023-06-30T17:22:08Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:137204060:65182472
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074934
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er en visuell analyse av filmlys og dens innflytelse på kinematografien i tv-serien Heartstopper (Lyn, 2022). Med bruk av filmestetikk og teknologiske perspektiver vil jeg undersøke hvordan fotografen i serien, Diana Olifirova, bruker filmlys på en innovativ og unik måte. Samt som et redskap for visuell historiefortelling og bygger emosjonell realisme. Med eksprimentelle lyskilder, bruk av fargesymbolikk og sammenkobling av karakterer og lys, reflekterer Heartstopper den komplekse opplevelsen av å være menneske og utfordrer den standariserte tilnærmingen til lyssettingen av en scene.
dc.description.abstractThis bachelor thesis is a visual analysis of film lighting and its impact on the work of cinematography in the TV series Heartstopper (Lyn, 2022). Using film aesthetic and technological perspectives, I am going to examine how the cinematographer of the series, Diana Olifirova, used film light in an innovative and unique way as a tool for visual storytelling and building emotional realism. By experimenting with light sources, implementing color symbolism, and interconnecting characters with light, Heartstopper reflects on the complexity of human experiences and challenges the standardized approach to lighting a scene.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleThe art of film lighting as an essential tool for cinematography: A study case of the innovative use of light by cinematographer Diana Olifirova in the TV series Heartstopper (Lyn, 2022).
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel