dc.contributor.advisor | Myrstad, Anne Marit | |
dc.contributor.author | Isdal, Helge Tollan | |
dc.date.accessioned | 2023-06-30T17:22:06Z | |
dc.date.available | 2023-06-30T17:22:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:137204060:47272393 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3074933 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Hovedfokuset for denne oppgaven er å se på de ni kortfilmene Erik Løchen lagde forut Jakten (1959) og se om den filmleken Løchen senere ville gjøre i Jakten, forekommer i de forhenværende kortfilmene. Filmleken vil sees i sammenheng med filmmatisk senmodernisme, Bertolt Brecht og hvordan den bryter med Oslo-filmens rolle som ekspositorisk dokumentarfilm | |
dc.description.abstract | This task will examine the nine short films Erik Løchen made prior to "The Chasers" (1959) and see if the cinematic playfulness that Løchen later employs in "The Chasers" is present in these earlier short films. The cinematic playfulness will be analyzed in the context of filmic postmodernism, Bertolt Brecht, and how it deviates from the role of the Oslo-films as expository documentary filmmaking. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Erik Løchen og jakten på det nye formspråket | |
dc.type | Bachelor thesis | |