Jakten på studenter til den offentlige sektor - Omdømme og rekrutteringskommunikasjon
Abstract
Denne bacheloroppgaven er en praktisk-teoretisk oppgave i samarbeid med Trondheim Kommune. Temaet i denne studien er omdømme og rekrutteringskommunikasjon, og skal undersøke hvordan Trondheim Kommune oppfattes som arbeidsgiver blant studenter og hvilken kommunikasjonskanal som er mest effektiv til rekruttering. Formålet er å kartlegge Trondheim Kommune sitt omdømme som arbeidsgiver blant studenter og hva som kan gjøres for å forbedre det, samt finne ut hvilken kommunikasjonskanal som bør satses på til rekruttering. For å finne ut dette har det blitt gjort en kvalitativ studie basert på dybdeintervju av 5 ingeniørstudenter som går på NTNU. Studenter i denne oppgaven defineres som i alder av 21-29 år. Bearbeiding av personopplysning har blitt godkjent av SIKT. This is a practical-theoretical Bachelor thesis in collaboration with Trondheim Municipality. The theme of this thesis is reputation and recruitment communication and will investigate how Trondheim Municipality is perceived as an employer among students and which communication channel is most effective for recruitment. The purpose of this study is to map Trondheim Municipality's reputation as an employer among students and what can be done to improve it, as well as to find out which communication channel should be used for recruitment. This study is a qualitative study based on in-depth interviews with 5 engineering students who attend NTNU. Students in this thesis are defined as aged between 21-29. Processing of personal data has been approved by SIKT.