Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHanem, Guri Ellen
dc.contributor.authorLima, Marthe
dc.date.accessioned2023-06-30T17:21:59Z
dc.date.available2023-06-30T17:21:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:137241235:68050642
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074927
dc.description.abstractTikTok er en plattform som er blitt mer populær å bruke de siste årene. Trondheim Kommune har opprettet en konto for å prøve og nå ut til målgruppen 16-24 år. Hos Trondheim Kommune er TikTok fortsatt kun et pilotprosjekt, som blir diskutert om skal fortsettes med eller ikke. Plattformen kommer med mange utfordringer slik som innholds produsering, statlig forbud og algoritmer. Dette gjør plattformen tidkrevende og vanskelig å bruke, men Trondheim Kommune tror det vil være lurt og møte målgruppen på plattformen de faktisk bruker. Med en økning i profiler og tidsbruk er det klart TikTok er ønskelig å bruke for å vise seg og sine tilbud fram. Gjennom tre ukers praksisarbeid hos Trondheim Kommune har jeg sett hvordan TikTok blir jobbet med, og fordeler og ulemper med å være på plattformen. På grunn av manglende ressurser og resultater på TikTok lurer Trondheim Kommune på om de skal fortsette å poste innhold eller ikke. På grunn av at sosiale medier blir brukt mye i dag, og bruken av TikTok fortsetter å øke, vil det være viktig for Trondheim Kommune å være til stede på plattformen fremover også.
dc.description.abstractTikTok is a platform that has become more popular to use in recent years. Trondheim Municipality has created an account to try and reach out to the target group aged 16-24. At Trondheim Municipality, TikTok is still only a pilot project, which is being discussed whether to continue with it or not. The platform comes with many challenges such as content production, government bans, and algorithms. This makes the platform time-consuming and difficult to use, but Trondheim Municipality believes it would be wise to meet the target group on the platform they use. With an increase in profiles and time spent, TikTok is desirable to use to showcase yourself and your offers. Through three weeks of practical work at Trondheim Municipality, I have seen how TikTok works and the advantages and disadvantages of being on the platform. Due to a lack of resources and results on TikTok, Trondheim Municipality is wondering whether they should continue to post content or not. Since social media is used a lot today, and the use of TikTok continues to increase, it will be important for Trondheim Municipality to be present on the platform in the future as well.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleTrondheim Kommune og TikTok - Konsekvensene av å være på TikTok kontra det og ikke være der?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel