Show simple item record

dc.contributor.advisorMyrstad, Anne Marit
dc.contributor.authorØrstavik, Fanny Fiona Fenstad
dc.date.accessioned2023-06-30T17:21:54Z
dc.date.available2023-06-30T17:21:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:137204060:99658387
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074923
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven vil jeg se nærmere på hvordan skeiv kjærlighet blir fremstilt på film. Jeg vil bruke filmene Portrett av en kvinne i flammer (2019) og Moonlight (2016) som eksempler. Gjennom å analysere spesifikke scener i filmene, vil jeg gjøre rede for blikket som er brukt og hvordan homofile forhold blir tematisert. Som bakgrunn og teoretiske grunnlag har jeg hentet stoff fra filmhistorien: “Coming out to the mainstream; New queer cinema in the 21st century”, “The Celluloid Closet” og Laura Mulvey´s teori om det mannlige blikket fra “Visual Pleasure and Narrative Cinema”.
dc.description.abstractIn this bachelor's thesis, I will take a closer look at the films Portrait of a Lady on Fire (2019) and Moonlight (2016) and how the films show queer love. By analysing specific scenes in the films, I will explain the gaze that is used and how gay relationships are thematized. As a background and theoretical basis, I have taken material from film history: “Coming out to the mainstream; New queer cinema in the 21st century”, “The Celluloid Closet” and Laura Mulvey's theory about the male gaze from “Visual Pleasure and Narrative Cinema”.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleFilmens blikk i fortellinger om skeiv kjærlighet
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record