Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjørlo, Lena Vatne
dc.contributor.authorHansen, Henriette Madeleine Nørve
dc.contributor.authorValderhaug, Sarah Rønning
dc.contributor.authorLarsen, Sunniva Sæhaug
dc.date.accessioned2023-06-28T17:19:34Z
dc.date.available2023-06-28T17:19:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:146719626:148202476
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074111
dc.description.abstractSosiale medier har i de siste årene skutt fart innad i den digitale markedsføringen for flere bedrifter, dette gjelder også for Mestergull Moagaard. Bedrifter slår til på sjansen til å møte forbrukere på ulike plattformer for å skape en sterkere relasjon og forhåpentligvis økt tillit med forbrukere. Men, som ved andre typer markedsføring, er det alltid vanskelig å vite hvor man skal plassere seg og hva man burde satse på i de ulike mediene. I denne oppgaven har vi som formål å komme med anbefalinger for hvordan Mestergull Moagaard kan forbedre sin tilstedeværelse i sosiale medier. Denne problemstillingen har blitt inspirert av egen erfaring med denne butikken, og et ønske fra butikkens egne sjefer. Bruk av sosiale medier er veldig individuelt, det kan være vanskelig for en bedrift å tilpasse seg og konkurrere på plattformer som befinner seg på internett. Derfor kan det være positivt å se på egne verdier i bedriften, samt høre på tanker fra forbrukerne. Det blir gjort en nærmere forklaring på hva sosiale medier er og hvordan Mestergull Moagaard eventualt kan utnytte plattformer som Facebook og Instagram. Nå-situasjonen til Mestergull Moagaard blir også forklart og det blir satt lys på hvorfor det kan være ønskelig å finne en løsning på denne problemstillingen. Datainnsamlingen har bestått av kvalitative og eksploritative intervju, først gjennom intervju med sjefene av Mestergull Moagaard, og deretter med ti mulige forbrukere i ulike aldre og kjønn, alle med forskjellige eksisterende forhold til denne butikken. Resultat og analyse går ut på å beskrive og analysere datainnsamlingen og intervjuene i dybde. Fremgangsmåten blir forklart i dybden og blir senere diskutert. Det er satt veldig fokus på å styrke validitet og reliabilitet gjennom grundig analysering av intervju og reflektering av funn. Konklusjonen er basert på informasjon samlet gjennom intervju, styrken av oppgaven og gjennomgående diskusjon av teorier, metoder og resultater. Vi kommer til slutt med spesifikke anbefalinger for hvordan å løse problemstillingen for Mestergull Moagaard.
dc.description.abstractSocial media have grown exponentially regarding business marketing in the last few years, including Mestergull Moagaard. Companies strike at the opportunity to greet consumers on different social media platforms to create stronger relations and possibly increased trust with them. But, like all types of marketing, it is always difficult to know where to place oneself and what to bet on for the different social media platforms. In this assignment we want to present some recommendations on how Mestergull Moagaard can improve their presence on social media. This case is inspired by our own experience with the store, and a wish from the owners themself. Social media usage varies vastly, consequently, it can be difficult for a company to adapt and compete on the different social media platforms. Therefore, it can be beneficial to take a closer look at the company’s own values, as well as get to know the consumers’ wants. There will be an explanation of what social media is, and how Mestergull Moagaard can possibly take advantage of different platforms such as Facebook and Instagram. The current situation of Mestergull Moagaard will be explained and light is shed on why it may be desirable to find a solution to our case. The collection of data has consisted of qualitative and explorative interviews. First the owners of Mestergull Moagaard were interviewed, after that we interviewed ten different possible consumers, of different ages, sexes, and all with dissimilar existing relationships with the store. The results and analysis involve the description and analyzed data collection of the interviews in depth. The approach of the interviews is explained thoroughly and is later discussed. A big part of our interviews is done to prioritize validity and reliability through detailed analysis of interviews and collected data. The conclusion is based on the information gathered through the interviews, the strength of the case, and throughout the discussion of theories, methods and results. We eventually conclude with specific recommendations on how to solve the case for Mestergull Moagaard.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan kan Mestergull Moagård forbedre sin tilstedeværelse i sosiale medier?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel