Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKvello, Øyvind
dc.contributor.authorStøkkan, Ina-Lisa Aune
dc.date.accessioned2023-06-27T17:21:00Z
dc.date.available2023-06-27T17:21:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:146306513:66945885
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3073790
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven handler om hjelpetiltaket råd og veiledning. Gjennom litteraturstudien har jeg lest og satt meg inn i relevant forskning knyttet til bruken av hjelpetiltaket. Problemstillingen drøftes ved å se på styrker og svakheter ved bruken av råd og veiledning som hjelpetiltak i en norsk barnevernfaglig kontekst. Styrker og svakheter drøftes i lys av forskning jeg har blitt kjent med i litteraturstudien, men også i lys av relevant pensum fra studieløpet. Drøftelsen peker på at det foreligger begrenset kunnskap om bruken og effekten av hjelpetiltaket, samt at ressurshensyn kan påvirke kvaliteten av tiltaket.
dc.description.abstractThis thesis is about the child welfare measure advice and guidance. Through the literature study, I have read and familiarised myself with research related to the use of this measure. The topic is discussed by looking at the strengths and weaknesses of the use of advice and guidance as a support measure in the context of Norwegian child welfare work. Strengths and weaknesses are discussed in light of research I have become familiar with through the literature study, but also through relevant curriculum from the course of study. The discussion points out that there is limited knowledge about the use and effect of the measure, and that resource considerations may affect the quality of the measure.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvilket innhold, form og effekt har barnevernets bruk av råd og veiledning?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel