Show simple item record

dc.contributor.advisorBjørnåli, Ekaterina Shepeleva
dc.contributor.authorRuud, Herman Øistad
dc.date.accessioned2023-06-15T17:20:01Z
dc.date.available2023-06-15T17:20:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:140915253:146433519
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3071645
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven har som hensikt å undersøke hva vi kan lære fra ledere av konsulentselskaper under Covid-19. Jeg vil snakke med ledere i disse selskapene for å avdekke hvilke problemer de har møtt på i løpet av tvangshjemmekontor, hvordan de håndterer hybridhverdagen samt hva de tenker om fremtiden. For å undersøke dette har jeg valgt følgende problemstilling: Hvilken nytte kan vi ta av erfaringene til ledere innen ledelse av tekniske konsulentselskaper under Covid-19? Jeg valgte å undersøke dette temaet fordi jeg er dypt interessert i tekniske konsulentselskape og den tekniske utviklingen, spesielt i forhold til tvangshjemmekontorens etterdrønninger fra covid19. Undersøkelsen er basert på dybdeintervjuer av to ledere for hver sine respektive konsulentselskaper. Disse selskapene er relativt like, men skiller seg ut på noen områder. Dette for å kunne sammenligne deres opplevelse av hjemmekontor. Ut i fra disse intervjuene har jeg etablert 3 hovedaspekter som jeg har lyst til å fokusere på. Den største av disse er selskapskultur, før vi går inn på effektivitet og kommunikasjon og kontorarealer. Intervjuene ble foretatt og designet på en slik måte at lederne organisk sett kunne presentere de problemene som de hadde opplevd. For å belyse denne oppgaven har jeg hentet teori fra 4 hovedfelt. Ledelse, kommunikasjon, motivasjon og organisering. Etter endt analyse viser det seg at mye av det lederne sier i forhold til hjemmekontor har bred konsensus i teori. Jeg vil analysere funnene mine fra dybdeintervjuene med denne teorien, samtidig som jeg forsøker å konkludere egne løsninger til problemene. Det viser seg dog at løsningene på de fleste aspektene i problemstillingen ligger i selskapskulturen, og den ansattes følelse av tilhørighet til selskapet.
dc.description.abstractThis bachelor thesis aims to investigate what we can learn from managers of consulting companies during Covid-19. I want to talk to managers in these companies to uncover what problems they have encountered during forced home office, how they handle hybrid home-office and what they think about the future regarding the same problems. To examine this, I have chosen the following problem: What teachings can we take from the experiences of managers in the management of technical consultancy companies during Covid-19? I chose to investigate this topic because I am deeply interested in technical consulting companies and the technical development, especially in relation to the forced home office's aftermath from covid-19. The survey is based on in-depth interviews of two managers for each of their respective consulting companies. These companies are relatively similar, but differ in some areas. This is to be able to compare their experience of the home office. Based on these interviews, I have established 3 main aspects that I want to focus on. The biggest of these is company culture, before we get into efficiency and communication and office space. The interviews were conducted and designed in such a way that the managers could organically present the problems they had experienced. To illuminate this thesis, I have drawn theory from 4 main fields. Management, communication, motivation and organization. After the analysis, it turns out that much of what the managers say in relation to home offices has broad consensus in theory. I will analyze my findings from the indepth interviews with this theory, while also trying to conclude my own solutions to the problems. It turns out, however, that the solutions to most aspects of the problem lie in the company culture, and the employee's sense of belonging to the company.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvilken nytte kan vi ta av erfaringene til ledere innen ledelse av tekniske konsulentselskaper under Covid-19?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record