Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGynnild, Vidar
dc.date.accessioned2023-03-02T10:58:45Z
dc.date.available2023-03-02T10:58:45Z
dc.date.created2022-04-23T13:24:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationUNIPED. 2022, 45 (1), 39-52.en_US
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3055279
dc.description.abstractDette er en studie av sensurveiledning på bachelornivå i et stort utdanningsvitenskapelig emne. De sju sensorene ble intervjuet i etterkant av sensuren om sin bruk av veiledningsteksten. Artikkelen dokumenterer i hvilken grad sensurveiledningen ble benyttet, og om det var godt samsvar mellom veiledningsteksten og oppgavene. Veiledningen hadde ingen referanser til læringsutbyttebeskrivelsen, og de generiske karakterbeskrivelsene ble forklart på måter som bidro til uklarhet blant sensorene. Sensurveiledningen ble benyttet i ulik grad og på ulik måte, men felles for alle sensorene var et ønske om kollegialt samarbeid. Studien diskuterer også utfordringer som oppstår når sensurveiledning med et positivistisk utgangspunkt blir benyttet i et emne fra et tolkningsbasert kunnskapsdomene.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.title"Jeg tror jeg brukte den som taus kunnskap, om du skjønner meg": En studie av sensurveiledning på bachelornivåen_US
dc.title.alternative"Jeg tror jeg brukte den som taus kunnskap, om du skjønner meg": En studie av sensurveiledning på bachelornivåen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber39-52en_US
dc.source.volume45en_US
dc.source.journalUNIPEDen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.18261/uniped.45.1.5
dc.identifier.cristin2018609
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal