Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMargolle, Maxime Christian Pierre
dc.date.accessioned2023-02-10T13:07:24Z
dc.date.available2023-02-10T13:07:24Z
dc.date.created2023-02-07T11:00:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationMusikk & Historie. 2022, (5), 48-59.en_US
dc.identifier.issn2535-7883
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3050047
dc.description.abstractGjennom store deler av 1600- og 1700-tallet kunne Sverige nyte en unik relasjon med Frankrike. Den medfølgende kulturtraderingen skapte sterk interesse for fransk kultur i den svenske overklassen. Det eksisterte derfor flere franskspråklige teater- og operakompani i Stockholm i løpet av 1700-tallet, senest i årene 1781–1792, under Gustav IIIs regjeringstid. Operarepertoaret som ble spilt her har aldri vært studert i sin helhet. Hva kan repertoaret til det franske kompaniet fortelle oss om fransk-svenske relasjoner, og om bildet på Frankrike og det franske i årene før og etter Den franske revolusjonen?en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherSenter for tidligmusikken_US
dc.titleOpéra-comique-repertoaret til det franske teaterkompaniet i Stockholm 1781–1792:kontekst, definisjoner og analyseren_US
dc.title.alternativeOpéra-comique-repertoaret til det franske teaterkompaniet i Stockholm 1781–1792:kontekst, definisjoner og analyseren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber48-59en_US
dc.source.journalMusikk & Historieen_US
dc.source.issue5en_US
dc.identifier.cristin2123625
dc.relation.projectEU – Horisont Europa (EC/HEU): 897978en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel