• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of L1 Norwegian and L2 English in the acquisition of verb placement in L3 German

Dahl, Anne; Listhaug, Kjersti Faldet; Busterud, Guro
Chapter
Accepted version
Thumbnail
Åpne
Dahl%2C+Listhaug+%26+Busterud+2022+-+L3+German.pdf (512.8Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3046481
Utgivelsesdato
2022
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for språk og litteratur [2764]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [41952]
Originalversjon
10.1075/lald.67.08dah
Sammendrag
Focusing on the much-debated question of transfer from previously learned languages in L3 acquisition, we investigate acquisition of finite verb placement in L3 German. Participants are L1 Norwegian high-school students with L2 English, in years 1, 2, 4, and 5 of German instruction. Norwegian and German have V2 word order, while English does not. Participants completed acceptability judgments in L3 German and L2 English. Results show no clear preference for either V2 or non-V2 in German in the earliest learners, but later development towards target-like intuitions. Target-like L2 English judgments do not seem to be associated with more transfer from L2 to L3 of a given structure, and higher L2 proficiency does not predict more L2 transfer to L3.
Utgiver
John Benjamins Publishing Company

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit