Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSvendsen, Stine H. Bang
dc.contributor.authorMari, Furunes
dc.date.accessioned2022-11-08T07:59:09Z
dc.date.available2022-11-08T07:59:09Z
dc.date.created2022-09-22T14:52:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3030540
dc.description.abstractDenne rapporten om seksualitetsundervisning i lærerutdanningene har hatt som formål å kartlegge praksis og mulighetsrom for fagområdet. Hovedmålsettingene med evalueringen er å bidra med forskningsbasert kunnskap om hvordan en best kan styrke helhetlig undervisning om seksualitet i lærerutdanningene. Rapporten er skrevet på grunnlag av dybdeintervjuer med 14 lærerutdannere fra ulike fag og institusjoner og dokumentstudier av de styrende dokumentene for skole og lærerutdanning. Analysene viser hindre og mulighetsrom for helhetlig seksualitetsundervisning i lærerutdanningene og identifiserer både institusjonelle og kompetansemessige hindre og muligheter i utdanningene. Funnene peker mot et behov for a) sterkere forankring av helhetlig seksualitetsundervisning i rammeplanene for lærerutdanningene, b) et kompetanseløft blant lærerutdannere, og c) utvikling av fagspesifikke dimensjoner av helhetlig seksualitetsundervisning i lærerutdanningsfagene.en_US
dc.description.abstractMulighetsrom for helhetlig seksualitetsundervisning i lærerutdanningene. En evaluering av kompetansebehov og mulige tiltak.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherNTNU, Institutt for lærerutdanningen_US
dc.titleMulighetsrom for helhetlig seksualitetsundervisning i lærerutdanningene. En evaluering av kompetansebehov og mulige tiltak.en_US
dc.title.alternativeMulighetsrom for helhetlig seksualitetsundervisning i lærerutdanningene. En evaluering av kompetansebehov og mulige tiltak.en_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber55en_US
dc.identifier.cristin2054273
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel