Tradisjonell Skotløekonstruksjon
Description
Full text not available
Abstract
Prosessen har fulgt årstidene og tidsfrist for levering. Prosessen har variert mellom praktisk arbeid og teoretisering av dette undervegs og i etterkant. Uthenting og bearbeiding av emne, synfaringar på ulike løder, måltaking og fotografering, bearbeiding av emne, klargjering av konstruksjonsdelar, samanfelling flatt på bakken, nagling og røysing. Arbeidet har stort sett vore einmannsarbeid, sjølvsagt i tett samarbeid med rettleiar for overføring av kunnskap. Eit arbeid og fagfelt som passar meg som handverkar svært godt, der det handlar om å lære av å gjere, fasinasjon over konstruksjon og beresystem og matematikken som ligg i det. “Langsetter kysten og kan vinden vere sterk. Orkan er normalt. På slike stadar er suget over huset like sterkt som trykket av tak med snø på. Husa lyt vere like godt bundne mot sug og sidetrykk, som mot samanpressing” (Beresystem i eldre norske hus, 2009, Bojer Godal, Moldal, Oalann, Sandbakken, s 287). Det vil forhåpentlegvis bli mange fleire slike prosjekt framover. Å lære å kjenne ein slik tradisjon, med både tankemåte, teknikkar, reiskap, materiale, ord og uttrykk, baserer seg på erfaring og handlingsboren kunnskap. Difor ville eg no, då eg hadde sjansen til det, lære endå meir om skotløer, byggjeskikken.
Eg tenkjer at den prosessen eg har vore igjennom, og målet mitt med den, er godt beskrive her: “Samanføyingar, beresystem og proporsjonar vil i ein tidleg fase av læring te seg som noko vi nærast opplever å vera dogmatisk (eg vel å forstå det som begrensande). Etter kvart som alt dette er gjort til noko vi kan godt, frigjer det oss. Vi kan nytte dei som byggesteinar i den individuelle utforminga av det einskilde byggverket. Han gjer det mogleg å tenkje eit bygg og så blir der til” (Beresystem i eldre norske hus, 2009, Bojer Godal, Moldal, Oalann, Sandbakken, s 27). The process has followed the seasons and deadlines for delivery. The process has varied between practical work and theorizing this during and afterwards. Collection and processing of blanks, inspection of various solders, measurement and photography, processing of blanks, preparation of construction parts, assembly flat on the ground, riveting and piling.The work has mostly been one-man work, of course in close collaboration with the head of law for the transfer of knowledge. A job and professional field that suits me as a craftsman very well, where it's about learning by doing, fascination with construction and storage systems and the mathematics involved. “The coast is long and the wind can be strong. Hurricane is normal. In such places, the suction over the house is as strong as the pressure of a roof with snow on it. The houses should be as well bound against suction and side pressure as against compression" (Beresystem i eldre norske hus, 2009, Bojer Godal, Moldal, Oalann, Sandbakken, p 287). There will hopefully be many more such projects in the future. Learning to know such a tradition, with its way of thinking, techniques, travel, material, words and expressions, is based on experience and practical knowledge. Therefore, now that I had the chance, I wanted to learn even more about scots, the building custom.
I think that the process I have been through, and my goal with it, is well described here:"Joinings, counting systems and proportions will, in an early phase of learning, feel like something we almost experience as being dogmatic (I like to understand that as limiting). As all this becomes something we can do well, it frees us. We can use them as building blocks in the individual design of the individual building. He makes it possible to imagine a building and then it comes to be" (Beresystem i eldre norske hus, 2009, Bojer Godal, Moldal, Oalann, Sandbakken, p 27).