Jazzdansarar i Noreg i 2022
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3026776Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for musikk [512]
Sammendrag
Denne oppgåva har som formål å undersøkje korleis nyutdanna innan jazzdans oppleversjangeren, moglegheitene deira på arbeidsmarknaden, samt korleis dei opplever jazzdansensin plass i dansefeltet i dag. Sjangeren sin popularitet, utvikling og relevans står sentralt ikorleis denne oppgåva forsøk å kartleggje kva oppfatninga av jazzdansen er blant dei sompraktisera den. I tillegg har pandemien som starta i 2020 påverka marknaden både forutøvande dansarar og dansepedagogar, og denne oppgåva prøvar å fatte korleis.
Fleire intervju har vorte gjennomførte med informantar som relativt nyleg har avsluttastudiane sine i jazzdans, for å mellom anna samle inn data og informasjon om den noverandearbeidssituasjonen deira. I desse intervjua vert det også stilt spørsmål kring informantane sioppleving av sjangeren, opplevde moglegheiter innan arbeidsmarknaden, noverandearbeidssituasjon og erfaringane deira med å jobbe i yrket som baserer seg på utdanninga deira.
Oppgåva presenterer deretter ei analytisk tilnærming til funna og set dei saman med korleisannan litteratur ordlegg seg om sjangeren, dansefeltet og arbeidsmarknaden, samt å leggefram ei samanfatta oppfatning av dataa som vert samla inn. Svara som blir gitt avinformantane brukast til å jobbe mot ei forståing av situasjonen som forskingsspørsmålet erute etter å finne ut av.
Oppgåva kjem fram til at det ser ut til å vere ein pressa situasjon for dansarar i feltet i dag, derarbeidsmoglegheitene opplevast som få, økonomien er ustabil og at det ofte er einuføreseieleg arbeidskvardag. Ytterlegare dannar resultata eit bilete av ein sjanger som tarmindre plass på scena enn det talet på utdanna dansarar innan sjangeren skulle tilsei. This submission is tasked with investigating how recent graduates within jazz dance areexperiencing their genre, work opportunities, and their observations of the field as it is today.The popularity of the genre, its development and relevance are the central aspects in thispaper’s delineation of how jazz dance is perceived by those who practice it. Additionally, asthe pandemic that began in 2020 has greatly affected many facets of society, this thesisattempts to discern the scope of, and how it has impacted the dancers and dance pedagogues.
A series of interviews have been conducted with informants that recently ended their studieswithin jazz dance, to collect data and information regarding their current state. Theseinterviews pertain to the informants’ experience of the genre, their perceived possibilitieswithin the labor market, current work engagements and their experience of working withinfields that base themselves on a dance education.
The submission subsequently presents an analytical approach to the results of the interviews,and connects the findings with relevant literature, as well as providing a summarizedperception of the data that has been gathered. The responses of the informants is used to worktowards an understanding of the situation that the problem statement attempts to address.
Concluding the study, the submission finds that the dancers seems to be operating within apressured environment; with few job opportunities, an unstable personal economic situationand an unpredictable working day. Furthermore, the resulting information depicts the jazzdance genre as waning in popularity, and receiving a lesser amount of attention upon thecultural stage than one would expect based upon the apparent number of dancers belonging tothe genre.