• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for historiske og klassiske studier
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for historiske og klassiske studier
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Engasjement, tilhørighet og hyblifisering: studentenes syn på verneverdier på Møllenberg

Hatleskog, Lovise Hansson
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:110339971:50072563.pdf (7.099Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3023833
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for historiske og klassiske studier [950]
Abstract
Denne oppgaven undersøker hvordan studenter bosatt på Møllenberg/Rosenborg/Kirkesletten oppfatter bydelens verneverdier i en tid sterkt preget av hyblifisering.

Formålet med oppgaven var å belyse hva de vet om Møllenbergs historie, hvordan de opplever å bo der og hva de tenker om bydelens fremtid. Dette er blitt gjort gjennom bruk av spørreundersøkelse som primærdata, samt pensum/fagartikler som sekundærdata.

Oppgaven inneholder 5 deler. Introduksjon, tre hoveddeler, og konklusjon.

Oppgavens del 2 og 3 er en litterær undersøkelse som tar for seg bydelens historie fra før 1600-tallet til i dag. Videre områdets verneverdi samt tålegrense som er et resultat av hyblifisering og masseutleie i et definert kulturmiljø, samt stortingsmeldingen om nye mål i kulturmiljøpolitikken med fokus på engasjement.

I del 4 presenteres funnene fra spørreundersøkelsen. Svarene fra referentene er blitt kategorisert i 4 tema: livsfase, verneverdi, engasjement & tilhørighet og framtiden som redegjør for hvilken betydning kunnskap, bruks- og sosialverdi har for studentene på Møllenberg.
 
This thesis examines how students living in Møllenberg / Rosenborg / Kirkesletten perceive the district's conservation values in a time strongly marked by hyblification.

The purpose of the task was to shed light on what they know about Møllenberg's history, how they experience living there and what they think about the district's future. This has been done through the use of surveys as primary data, as well as literature/ subject articles as secondary data.

The assignment contains 5 parts. Introduction, three main parts, and conclusion.

Parts 2 and 3 of the thesis are a literary study that deals with the district's history from before the 17th century to today. Furthermore, the area's conservation value as well as the tolerance limit that is a result of hyblification and mass rental in a defined cultural environment, as well as the White Paper on new goals in the cultural environment policy with a focus on engagement.

Part 4 presents the findings from the survey. The answers from the respondents have been categorized into 4 topics: life phase, conservation value, commitment & belonging and the future, which explains the importance of knowledge, use and social value for the students at Møllenberg.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit