Show simple item record

dc.contributor.advisorStørvold, Tore
dc.contributor.authorHerikstad, Andreas
dc.date.accessioned2022-09-08T17:19:10Z
dc.date.available2022-09-08T17:19:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:109865999:10063946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3016702
dc.description.abstractHva er skateboardmusikk? Dette var spørsmålet min oppgave startet med, men konklusjonen ble ikke et svar på dette spørsmålet. Ved å gjennomføre intervju med Torgny Amdam, se på intervjuer av Øystein Greni og analysere disse opp mot teorier rundt begreper som handler om eller kommer fra skateboard, har jeg i denne oppgaven sett på hva som er skateboardkulturens påvirkning på musikken. Både Amdam og Greni har erfaring som skatere, og de er fortsatt aktive artister. Flow, stoke, poser, sell-out, DIY og stil er noen av de begrepene der skateboardingkulturen har gitt dem en annen betydning eller en variasjon i definisjonen, enn den som blir brukt til å definere begrepene i annen forskning. Hvorvidt idealer og verdier er gjeldende i hvordan Amdam og Greni praktiserer sitt musikalske virke, blir også diskutert. Jeg har konkludert med at de har tatt valg med hensyn til deres karrierer, som kan spores til skateboarding, og i noen tilfeller kan konklusjoner bekreftes gjennom uttalelser fra artistene selv.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titlePosers go home! Skateboardkultur og artistene Øystein Greni og Torgny Amdam
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record