Show simple item record

dc.contributor.advisorEllingsen, Oda
dc.contributor.authorBrundtland, Andreas Uttian
dc.contributor.authorDanai, Nima
dc.date.accessioned2022-09-06T17:19:23Z
dc.date.available2022-09-06T17:19:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106261393:112699197
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3016084
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven har omorganiseringen ved kundesenteret i DNB Innlandet som tema. Oppgaven baseres på intervjuer av fire ansatte og to ledere, med arbeidserfaring gjennom en omorganiseringsprosess i DNB. Det er benyttet en case studie ved gjennomføringen av intervjuene, som videre danner sammenligningsgrunnlaget i oppgaven. Formålet med denne oppgaven er å belyse endringene som er gjort hos DNB, og se på hvilket faktorer som faktisk har drevet frem produktivitet- og resultatsøkningen, og om dette i det hele tatt er en konsekvens av omorganiseringen. Oppgavens teorigrunnlag baseres på sammenhengen mellom jobbtilfredshet og jobbproduktivitet. Her brukes teorier om arbeidsmiljø, organisasjonskultur og omstillingsprosesser, for å begrunne sammenhengen som ses mellom tilfredshet og produktivitet i en organisasjon. Det er også presentert teori om endringsledelse, for å følge ledernes fremgangsmåte i omorganiseringen. I resultatkapittelet presenteres case studiens analyse av informantenes svar, som videre med forankring i teorien, sammenlignes og drøftes med de sentrale teoriene innen temaet. Oppgavens funn viser at det er en sammenheng mellom jobbtilfredshet og jobbproduktivitet. Hvor mye disse faktorene påvirker hverandre er vanskelig å konkludere med, men analysene våre viser at den økte tilfredsheten har hatt en klar påvirkning på produktiviteten og ytelsen til de deltidsansatte hos DNB.
dc.description.abstractThis bachelor thesis has the reorganization at the customer center in DNB Innlandet as its theme. It’s uses four interview that’s completed with the employees, as well as two interviews with the management. The thesis is a case study of the employees perceptions of the changes that the management has implemented. The purpose of this case study is to shed light on how the changes has impacted the workplace. The theory used in this thesis is derived from research articles and books, mainly from the subject of organisations and leadership. Most of the theories we use has the purpose of explaining the connection between job satisfaction and job productivity. We also use different theories to explain leadership through changes, as a way to explain the process from both sides. The result chapter will present our analysis of the data from the informants. And the analysis of the answers will be used to connect the theories up against the real life events and perceptions of the employees. The main findings of this thesis is that there’s a connection between job satisfaction and job productivity. It’s difficult to conclude how much these factors affect each other, but our findings show that there is a clear influence, and that increased job satisfaction indeed will increase job productivity.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleOmorganisering for økt ytelse - en case studie av opplevelsene til de deltidsansatte i DNB KS Innlandet
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record