Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStørvold, Tore
dc.contributor.authorBjørneset, Eirik T.
dc.date.accessioned2022-09-06T17:19:15Z
dc.date.available2022-09-06T17:19:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:109865999:36898794
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3016082
dc.description.abstractDenne oppgåva tek føre seg korleis mikrotonalitet blir brukt og fremja i ein prosess ein kan kalle popularisering. Vestleg musikk er dominert av stemminga basert på eit tolv-tone liketemperert system, og mikrotonalitet er ukjent for mange både i musikk, teori og praksis. Internettets aktualitet i musikklæring kan føre til at ein skapar interesse for underrepresenterte tema i miljø og samfunn på forskjellige plattformar. Eit utval av kvalitative audiovisuelle og digitale materiale i musikk og internettplattformar har utgjort data for analyse. Analysen har blitt gjort i kombinasjon med fagteori og kunnskap i eksisterande kvalitative kjelder og er delt i tre forskjellige delar; eksempel i musikk, eksempel på YouTube og aktiviserande eksempel. Jacob Colliers «Hideaway» og «In the Bleak Midwinter», King Gizzard and the Lizard Wizards «Rattlesnake» og Radioheads «How to Disappear Completely» har blitt valde ut som døme på mikrotonalitet i populærmusikk, og viser tre forskjellige måtar å bruke mikrotonalitet i populærmusikalsk kontekst; utviding av jazzharmoni og funksjonsharmoni, inspirasjon i folkemusikk og som ein atonal effekt. YouTube-brukarar framstiller mikrotonalitet med ulike intensjonar og hovudfokus. Vi ser i dei utvalde videoane at Adam Neely har eit fokus på mikrotonalitet i kombinasjon med ein populær sjanger, David Bennett Piano ser på mikrotonalitet i vestleg musikk og 12tone har eit fokus på bruk av kvarttonar. Dei ulike videoane utgjer vinklingar av mikrotonalitet som inneberer teoretiske og historiske konsept, mikrotonalitet som verkty innan komponering, og til slutt mikrotonalitet som eit musikalsk verks heilheit. Reddit viser til aktiviserande diskusjon og deling av mikrotonalitet, og «Microtonal Games» viser til eit fenomen med fremjing av praktiserande læring av mikrotonale intervall. Ei samling av den tredelte analysedelen kan delast i tre ulike faktorar i ein populariseringsprosess; teori, komposisjon og praktisering. I uformell læring mister ein nokre pedagogiske aspekt, men dei uhøgtidlege og underhaldande estetikkane på internett kan vere sentral for fremjinga av underrepresenterte tema.
dc.description.abstractThis thesis explores the use and promotion of microtonality as a process of popularisation. In Western music the twelve-tone equal temperament is dominating, and microtonality is not a generally acknowledged concept in popular music nor in music theory and practice. In the modernised world, online platforms for informal learning can highlight unfamiliar musical concepts through topic-focused communities. Through a selection of qualitative materials, this thesis delves into different applications of microtonality in music, informal videos on YouTube and interactive examples on online platforms. Findings from the analysis pointed out three different approaches; Jacob Collier’s use of microtonality in «Hideaway» and «In the Bleak Midwinter» as an extension of jazz harmony and functional harmony, King Gizzard and the Lizard Wizard’s microtonal approach in «Rattlesnake» through inspiration in folk music and Radiohead employing microtonality in «How to Disappear Completely» bordering atonality. Three YouTube-videos by different users, each with their own focus, were analysed. Adam Neely exemplified the use of microtonality in Lo-Fi Hip Hop, David Bennet Piano showcased microtonality in Western music and 12tone focused on the use of quartertones. Reddit was explored as a platform for discourse on microtonality while «Microtonal Games» as a social media phenomenon presented an example of active learning in practice and ear-training. Combined, findings from the analysis can be categorised into three different elements in a process of popularising microtonality: theory, composing and practical application. This study found that self-education and informal learning in active listening and internet platforms lack some aspects of pedagogical methods. The lack of direct contact between a teacher and learner was the most evident. Although some aspects are lost, the weightless and entertaining aesthetics on the internet can be instrumental to increase interest in an undermined subject and its visibility.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleÅ popularisere mikrotonalitet: Ein kvalitativ studie av eit musikkteoretisk emne i populærmusikk og skjermbaserte medium
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel