Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEerola, Malin
dc.contributor.authorBentsen, Olav Magnus
dc.contributor.authorHol, Øyvind Risnes
dc.contributor.authorRisvik, Sander Csomos
dc.date.accessioned2022-07-20T17:19:13Z
dc.date.available2022-07-20T17:19:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:111435329:111443240
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3007338
dc.description.abstractTittel Tilrettelegging for barn med ASD i friminutt. Formål Å finne ut hvordan barn med ASD kan bli inkludert i friminutt ved å bruke ulike tilretteleggingsmetoder. Problemstilling Hvordan kan man tilrettelegge for at barn med ASD blir sosialt inkludert i friminutt? Metode Denne bacheloroppgaven bruker de fem stegene i en scoping review hvor det er identifisert, vurdert og valgt ut seks artikler som kan svare på problemstillingen. Vi har anvendt ergoterapeutisk teori for å diskutere resultatene fra artiklene. Resultat De ulike artiklene bruker forskjellige intervensjonsmetoder for å skape sosial inkludering for barn med ASD i friminutt. De fleste av artiklene fremviste positive resultater ved intervensjonene, selv om det var noen avvik. Konklusjon Ved gjennomgang av forskningsartiklene har vi identifisert tre ulike tilretteleggingsmetoder for å inkludere barn med ASD i friminutt. Den første metoden handlet om å lære barn med ASD sosiale ferdigheter. Den andre metoden engasjerer medelevene til å inkludere barna med ASD i friminuttaktiviteter. Siste metode handler om at fasilitatorer skal tilrettelegge aktivitetene i friminutt, slik at barna med ASD har mulighet for å delta. Nøkkelord Barn med ASD, tilrettelegging, sosial inkludering, og friminutt.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleTilrettelegging for barn med ASD i friminutt.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel