Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOrtova, Martina
dc.contributor.authorOzdahl, Alex
dc.contributor.authorGalati-Lauritsen, Cintia Daiana
dc.contributor.authorKucharski, Piotr Pawel
dc.date.accessioned2022-07-09T17:20:39Z
dc.date.available2022-07-09T17:20:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106261393:112699191
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3004364
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven er bygget på et prosjekt som heter FAbL (Faster Assembly by Learning). Hvor Hapro Electronics AS er en av de bedriftene som samarbeider i prosjektet sammen med NTNU Gjøvik. Slik situasjonen er per mai 2022, så har denne bedriften et ønske om å bli til en lærende organisasjon. På bakgrunn av dette så ønsker denne oppgaven å bidra med informasjon til bedriften og leseren om de faktorene eller utfordringene som kan hindre bedriften i å være på vei mot å bli en lærende organisasjon. I denne oppgaven ble det gjennomført fire forskjellige intervjuer med totalt fire informanter. Valget av informanter er basert på personer som jobber i denne bedriften. Disse er ansett som kompetansedyktige innen sine ledelesesområder og også som de rette personene til å besvare intervjuspørsmålene knyttet til oppgavens natur. Resultatene fra intervjuene bekrefter at det finnes ulike utfordringer som kan hindre bedriften i å oppnå målet sitt om å bli en lærende organisasjon. Oppgaven skal presentere disse utfordringene i lys av tre temaer som skal hjelpe å besvare oppgavens problemstilling. Følgende temaer er: Lærende organisasjoner, ledelse og teknologi.
dc.description.abstractThis thesis is based upon a project called FAbL (Faster Assembly by Learning). Where Hapro Electronics is one of the organizations that are part of this project together with NTNU Gjøvik. As the situation stands per May 2022, this organization wishes to become a Learning Organization. Based upon this, this thesis wishes to inform both the organization itself and the reader the factors or challenges that can potentially stop this organization towards becoming a Learning Organization. In this thesis, four interviews were conducted with a total of four interview objects. The selection of these objects was based upon them being employees of the organization. These employees are seen as competent within their managemental roles and as the correct objects to answer the interview questions of this thesis. The results from the interviews confirm that there are different challenges that can limit the organization into fulfilling its goal of becoming a Learning Organization. The thesis will present these challenges based on three themes that would help answer the thesis main question. These themes are as followed: Learning Organization, Management and Technology.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleLedelsesutfordringer på vei mot en lærende organisasjon i lys av Industri 4.0
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel