• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for musikk
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for musikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Musiker eller entreprenør?

Peebles-Christensen, Gaël
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:112790664:65977210.pdf (6.710Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3004316
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for musikk [529]
Abstract
I denne oppgaven skal jeg prøve å besvare problemstillingen: Hvorfor bør musikere anse seg selv som entreprenører som følge av digitaliseringen og hva er årsaken til at de ikke gjør det? Som følge av digitaliseringen av musikkbransjen, har ulike aspekter av industrien blitt endret på. Noe som har ført til at musikere i større grad må ty til entreprenørskap for å kunne best mulig utføre sitt kunstneriske arbeid. Allikevel er det slik at kunstnere generelt ikke velger å identifisere seg som entreprenører og det virker som om det er en generell misforståelse av hva entreprenørskap egentlig er. Målet med denne oppgaven er prøve å forstå både hvordan en artist er blitt entreprenør per definisjon og prøve å finne noen potensielle årsaker til hvorfor de allikevel ikke vil definere seg som det.
 
In this thesis I will attempt to shed light on why musicians should see themselves as entrepreneurs because of the digitalization of the music industry and why they don’t. Musicians today find themselves in a situation where they must apply entrepreneurial methods into their work to succeed. This is because of the changes in the music industry that came with the digitalization. At the same time, musicians today do not want to associate their work with that of an entrepreneur. The reason for this seems to be because of a general misunderstanding of the definition of what entrepreneurship really is. The goal of this thesis is to find out why musicians today are per definition are entrepreneurs and try to find potential reasons to why they won’t define themselves as one.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit