Paul Thomas Anderson - En auteur-analyse
dc.contributor.advisor | Østgaard, Sven | |
dc.contributor.author | Lund, Lars Eivind | |
dc.date.accessioned | 2022-07-08T17:21:25Z | |
dc.date.available | 2022-07-08T17:21:25Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:104821360:72653239 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3004210 | |
dc.description.abstract | I denne teksten undersøker jeg hovedsakelig Paul Thomas Andersons filmer "Punch-Drunk Love" (2002) og "The Master", og sammenligner disse. Formålet med dette er å kartlegge mønstre i Andersons bruk av virkemidler, for å avgjøre om han kan tilegnes tittelen "Auteur". Fremgangsmåten min går ut på å sette filmenes form opp mot filmteori av blant andre Janet Staiger, John Gibbs og Barry Keith Grant. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Paul Thomas Anderson - En auteur-analyse | |
dc.type | Bachelor thesis |