dc.contributor.advisor | Gjelsvik, Anne | |
dc.contributor.author | Aune, Runa | |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T17:20:59Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T17:20:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:104821360:51640824 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3003278 | |
dc.description.abstract | En filmfeministisk tilnærming til spørsmålet om hvilke karakterkonvensjoner, på tvers av sjangere, som fungerer eller må brytes i forhold til den kvinnelige karakteroppbyggingen i film, for at en kvinnelig hovedaktør ikke blir definert av en manns kjærlighet eller aksept. Jeg ser på en rekke filmer, og finner ut at tradisjonnelle kjønnsroller har lettere med å komme unna mannens aksept. | |
dc.description.abstract | A film feminist approach to the question of, which character conventions, across genres, work or must be broken in relation to the female character building in film, so that a female leads is not defined by a man's love or acceptance. I watch a number of films, and find that traditional gender roles have it easier, with getting away from the man's acceptance. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Døtre av døtre | |
dc.type | Bachelor thesis | |