Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBrandtsegg, Øyvind
dc.contributor.authorEggan, Erlend
dc.date.accessioned2022-07-05T17:19:45Z
dc.date.available2022-07-05T17:19:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:113349843:47025613
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3002843
dc.description.abstractI dette prosjektet har jeg utforsket gitarens sentrale posisjon og bruk i sjangeren shoegaze. Dette har jeg gjort gjennom utforsking av sjangerens historie og diskografi, gjennom forsøk på å gjenskape viktige estetiske trekk fra det musikalske utrykket inn i egne innspillinger og praksiser. Sjangeren presenterer svært komplekse lydbilder med bruk av blant annet effektpedaler på gitarens signal. Dette er med på å skape interessante musikalske utrykk og teksturer som er viktig for sjangerens helhetlige lydbilde. Prosessen har resultert i en EP på fire låter som inneholder flere sentrale kjennetegn med utgangspunkt i sjangerens andvenning av gitar som virkemiddel.
dc.description.abstractIn this project I have explored the importance of the guitar in the shoegaze genre. I have done this by exploring the genre´s history and discography, through attempting to recreate important aesthetic features from the musical impression into my own recordings and practices. The genre presents complex soundscapes with the use of for example effect pedals on the guitars signal. This is something that creates interesting musical impressions and textures that are important for the genre’s sound. The process resulted in an EP consisting of four songs which includes several key characteristics based on the genres use of the guitar as a tool.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleShoegaze: En musikalsk utforskning av gitarens posisjon i sjangeren
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel