Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStang, Margrethe C.
dc.contributor.authorXenaki, Christina
dc.date.accessioned2022-07-02T17:21:41Z
dc.date.available2022-07-02T17:21:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:104600762:65155167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3002435
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI perioden mellom 1944-1945 maler Hans Ryggen fire portretter av fanger innsatt på Grini fangeleir. Ved å strippe mennesket for all slags individualitet og gi dem et nummer fjernes identiteten til mennesket. I denne oppgaven vil jeg undersøke hvordan identitet blir konstituert i portrettet.
dc.description.abstractIn the period between 1944-1945, the artist Hans Ryggen paints four portraits of prisoners in Grini prison camp. By stripping the human of all of its individuality and giving them a number, their identity is removed. In this assignment I wish to research how their identiy is constituted in a portrait.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan blir identiet konstituert i portrettet?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel