• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan en filmfestival treffe målgruppen sin på sosiale medier? En studie av mulighetsbetingelser ved bruken av Instagram

Tollan, Julie Borgsø
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:104603468:37238390.pdf (6.933Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3002425
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [744]
Abstract
Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med gjennomført praksis hos Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival. På bakgrunn av praksisperioden har jeg gjennomført en studie av Kosmoramas Instagramkonto. Oppgaven skal svare på hvordan de tekniske og sosiale affordansene ved Instagram kan benyttes for å nå ut til den avgrensede målgruppen jeg har valgt. Gjennom mine observasjoner gjort i praksis, fant jeg at Kosmorama har utfordringer med å nå unge voksne i aldersgruppen 18-24 år. Denne bacheloroppgaven skal derfor forsøke å gi et svar på hvordan Kosmorama, gjennom hensiktsmessig bruk av Instagram, kan nå ut til denne aldersgruppen. Jeg har benyttet meg av blant annet affordanseteori og begreper som ‘word of mouth’ og ‘tone of voice’, for å hjelpe meg å diskutere mine funn i analysen av @kosmoramafilm.
 
This paper is written on the basis of my three week internship with Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival. Following the end of the internship, I conducted a study of Kosmorama’s Instagram account. Through working on this paper I have found how the technical and social affordances of Instagram can be used as a tool to reach the chosen target group. The observations I made during my time with Kosmorama, showed me that they struggle to reach young adults between 18 and 24. This bachelor thesis will try to answer how Kosmorama can use Instagram to reach this age group. I have mainly used affordance theory, as well as the terms ‘word of mouth’ and ‘tone of voice’, to help in the discussion of my findings.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit