Show simple item record

dc.contributor.advisorIacono, Roberto
dc.contributor.authorPetersen, Vilde Hoff
dc.date.accessioned2022-06-29T17:19:56Z
dc.date.available2022-06-29T17:19:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:111265159:48059798
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3001611
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven undersøker noen mulige utfordringer som barnevernet kan møte på i fosterhjemsarbeid. Fokuset i oppgaven ligger på det biologiske prinsipp og barnets medvirkning. Metoden som er brukt er tilnærmet en litteraturstudie. Oppgaven bygger på teori og forskning innen barnevern, utviklingspsykologi, juridiske føringer, fosterforeldre og biologi. Diskusjonen peker på tre ulike utfordringer: Når foreldre reiser sak om tilbakeføring, barnevernsarbeideren barnesyn og samværsvurderinger. Resultatene viser at fosterbarnet trenger stabilitet i omsorgen for å kunne slå seg til ro i fosterhjemmet, at barn får mindre mulighet for medvirkning hvis barnevernsarbeideren ser på barnet som sårbart og at samvær både kan gi barnet kontinuitet, men også andre reaksjoner.
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines some possible challenges that the child welfare service may face related to work in foster cares. The focus of the thesis is on the biological principle and the child's participation. The method that has been used is almost a literature study. The thesis is based on theory and research in child welfare, developmental psychology, legal guidance, foster cares and biology. The discussion points to three different challenges: When parents raise a case concerning the return and cancellation of the care orders, the child welfare worker perceives children and contact after a care order. The results show that the foster child needs stability in care to be able to settle in the foster home, that children have less opportunity for participation if the child welfare worker sees the child as vulnerable and that contact with their parents after a care order can give the child continuity, but also other reactions.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleUtfordringer i fosterhjemsarbeid - med fokus på det biologiske prinsipp og barnets medvirkning
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record