Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorThrana, Hilde Marie
dc.contributor.authorMolund, Pernille Emilie
dc.date.accessioned2022-06-24T17:20:50Z
dc.date.available2022-06-24T17:20:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:111257804:46843385
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3000720
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractBarn som lever i omsorgssituasjoner hvor det er konflikt mellom foreldre som ikke bor sammen er ansett for å være i stor risiko for skeivutvikling. Denne litteraturstudien ser på hvordan saksbehandlere opplever arbeidet med disse familiene. Saksbehandlerne trekker frem flere elementer ved arbeidet som utfordrende og noen elementer ved arbeidet som de har opplevd som nyttig. Barneverntjenesten ser ut til å bli en ny arena for konfliktene mellom foreldrene, og saksbehandlere blir forsøkt dratt inn noe som vanskeliggjør arbeidet. Det er lett at fokuset havner på foreldrene og konflikten, vi kan allikevel særlig se nytten av å holde fokus på barnet noe som gjenspeiler barnevernets arbeid generelt.
dc.description.abstractChildren that live in families with high level of conflict between their parents that don´t live together is seen to be in big risk of skewed development. This literature-study looks at how child welfare-workers experience working with these families. The caseworkers highlights several challenging elements and some useful elements with their work. Child Welfare seems to become a new area for the parents to express the conflicts between them. It is also easy for the caseworkers to be dragged in to this conflict which makes the work more difficult. It is easy that the focus ends up on the parents and their conflict, but we could see the benefit of keeping the focus on the child. This reflects child welfare work in general.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleBarneverntjenestens arbeid med foreldrekonfliktsaker
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel