Tverrprofesjonelle veilederteam og kvalitet i praktiske studier i sykehjem i forbindelse med utdanning av helsepersonell
Research report
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2999188Utgivelsesdato
2017Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Prosjektet «Tverrprofesjonelle veilederteam og kvalitet i praktiske studier i sykehjem i forbindelse med utdanning av helsepersonell» omfatter implementering av en intervensjon for å bedre rekruttering, stabilitet, trivsel og kompetanse blant veiledere for studenter og lærlinger i sykehjem. Formålet er å bedre læringsmiljøet og heve kvaliteten i praktiske studier. Intervensjonen hadde også som mål å gi studenter, lærlinger, veiledere og lærere erfaring med tverrprofesjonell samhandling og erfaring med alternative/komplementære samhandlingsformer mellom lærere ved utdanningene og praksisveilederne. Å implementere betyr å gjennomføre aktiviteter som gjør at intervensjonen blir tatt i bruk av hele organisasjonen slik som planlagt og på en slik måte av intervensjonen blir en del av de daglige aktivitetene ved sykehjemmene (de bli institusjonaliserte).