• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • NTNU Handelshøyskolen
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • NTNU Handelshøyskolen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Business Intelligence in Automobile Retail Industry

Gundersen, Malin; Hjertaker, Andreas Torkildsen
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:108384214:110466074.pdf (4.495Mb)
no.ntnu:inspera:108384214:110466074.zip (583.1Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2998403
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • NTNU Handelshøyskolen [1845]
Abstract
Bilindustrien står overfor mer vekst enn noen gang før, og nye teknologier innen maskinlæring og business intelligence-domener bidrar til beslutningstaking og automatiseringsindustri over hele verden. Denne oppgaven bruker CRISP-DM-metodikk og ser på et hypotetisk case-selskap, "Automo inc," for å øke deres EBITDA. Vi leverer domeneaspekter av Automo basert på en faktisk intervju fra en lokal forhandler. For å nå målet vil vi utnytte mulighetene av Python og maskinlæringsbibliotekene for å lage en prisprediksjonsmodell. I denne oppgaven ser vi på et datasett hentet fra Kaggle for å demonstrere muligheten til å oppnå forretningsverdi ved å automatisere prisprediksjonsprosessen. Denne oppgaven vektlegger begrensningene til både modellen og metodikk, og den avsluttes med anbefalinger og fremtidig arbeid for

industrien.
 
The automobile retail industry is facing more growth than ever before, and new

technologies in the machine learning and business intelligence domains contribute to

decision-making and automating industries worldwide. This thesis uses the

CRISP-DM methodology and looks into a hypothetical case company, “Automo inc,”

to increase its EBITDA. We supply domain aspects of Automo based on an actual

interview from a local retailer. To reach the objective, we will utilize the possibilities

of Python and the machine learning libraries to create a price prediction model. To

this extent, we look at a data set retrieved from Kaggle for academic purposes to

demonstrate the possibility of gaining business value by automating the price

prediction process. This thesis emphasizes the limitations of both the model and

methodology, and it concludes with recommendations and future work for the

industry.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit